کد خبر 634504
تاریخ انتشار: ۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۶

ارتش صهیونیستی در تاریخش با بزرگترین بحران مواجه شده و آن فرار افسران ارشد و بسیار ورزیده از خدمت و بازگشت به زندگی غیرنظامی است و نخستین نشانه های این تهدید و خطر بعد از شکست این رژیم در جنگ تابستان سال 2006 علیه لبنان در مقابل مقاومت( جنگ 33 روزه) پدیدار شد.

 به گزارش مشرق، به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، پایگاه « اسرائیل دیفنز» با انتشار مقاله ای در این زمینه افزود: اکنون این پدیده با توجه به تحولات عمیقی که در جامعه اسرائیلی ایجاد شده به ویژه اینکه اسرائیلی ها ترجیح می دهند فرزندانشان در ارتش خدمت نکند، روند تصاعدی پیدا کرده است.

این مقاله را « عمیر ربابوت» سردبیر این پایگاه و یکی از گزارشگران صهیونیست نوشته است.

ربابوت اعتراف کرد که اکنون بیشتر پست های نظامی بزرگ و حساس در ارتش اسرائیل خالی است و حتی افسرانی با درجه سروان هم کم پیدا می شود.

وی نوشت: این یک بحران بسیار حساس است و پیامدهایی برای ارتش اسرائیل دارد و به همین دلیل با اصرار دستگاه های امنیتی همچنان مخفی مانده است.

این گزارشگر صهیونیست افزود: ارتش اسرائیل تلاش دارد اطلاعات به رسانه ها در این زمینه درز نکند واز این بحران فقط بین افسران و در اتاق های در بسته صحبت می شود.

سردبیر« اسرائیل دیفنر» تاکید کرد: این بحران جایگاه ارتش اسرائیل را تنزل داده و مزایای خدمت نظامی در دهه آینده می تواند مشابه خدمت در زندان ها و یا آتش نشانی و پلیس اسرائیل شود.

ربابوت نوشت : نخستین بحران بزرگ در ارتش اسرائیل بعد از جنگ اول علیه لبنان (1982) بروز کرد و با کاهش حقوق نظامیان آنها ترجیح دادند ارتش را ترک کنند و به همین دلیل افسرانی با سن 27 سال پست های حساس فرماندهی را اشغال کردند.

وی افزود: امروز پست های حساس و خطیر نظامی به ویژه در یگان های فناوری امنیتی مانند یگان توسعه ادوات جنگی و زیرساخت های فناوری خالی است، در تشکیلات رزمی و یگان های لجستیک هم بیشتر پست ها خالی مانده است .

این گزارشگر صهیونیست تاکید کرد: با فاش شدن فرار از خدمت نظامیان ارشد خواب از چشم فرماندهان ارتش اسرائیل ربوده شده است.

ربابوت به دلایل مستقیم ایجاد این بحران اشاره و خاطرنشان کرد: نظامیان صهیونیست اکنون می توانند درآمدها بیشتری در خارج از پایگاه های نظامی داشته و از امکانات رفاهی بیشتر برخوردار باشند و به همین دلیل ترجیح می دهند از خدمت نظامی فرار کنند.

«اسرائیل دیفنر» به نقس از یک مقام سابق ارتش صهیونیستی هم نوشت: مسائل مالی دلیل اصلی فرار نظامیان اسرائیلی از خدمت نیست بلکه مشکل بزرگتر است و به تغییرات عمیق در رویکرد جامعه اسرائیلی باز می گردد.

وی افزود: مادر یک جوان یهودی اکنون تمایلی ندارد که فرزندش در ارتش اسرائیل خدمت کند و دورانی که اسرائیلی ها ترجیح می دادند در ارتش خدمت کنند، پایان یافته است.

این نظامی صهیونیست تاکید کرد: اکنون نظامیان اسرائیلی 22 و 23 احساس خجالت و شرم می کنند اگر با لباس نظامی در خیابان ها حضورپیدا کنند.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس